سوالات متداول


۱- کبال چیست و چطور کار می‌کند؟

کبال سامانه آنلاین خدمات خانه و ساختمان است که پس از دریافت سفارش‌‌ شما متخصصان را متناسب با نیاز مطرح‌شده، به شما معرفی می‌کند. مشتریان و متخصصان برای استفاده از خدمات سامانه‌ی کبال، می‌توانند در این سامانه یک حساب کاربری شخصی داشته باشند.

اطلاعات شما در پروفایل شخصی‌تان نگهداری می‌شود. در این پروفایل می‌توانید درخواست خدمات خود را بررسی کنید؛ آدرس، شماره تلفن یا آدرس ایمیل اضافه کنید و رمز عبور و اطلاعات پروفایل خود را، در صورت تمایل، تغییر دهید.

۲- چگونه می‌ توانم سفارش‌هایم پیگیری کنم؟

بعد از این که متخصص مناسب را به شما معرفی کردیم، می‌توانید مستقیما با او تماس بگیرید و به توافق برسید. همچنین وضعیت سفارش را می‌توانید در نرم‌افزار مشاهده کنید.

۳- آیا می‌توانم مشخصاتم را در پروفایل تغییر دهم؟

بله. هر زمان که خواستید می‌توانید اطلاعاتی مثل آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و رمز عبور را تغییر دهید.

۴- محتوا و اطلاعات سایت از چه منابعی تهیه شده‌اند؟

محتوای فنی ما از کتاب‌ها، مقالات و مجلات مربوط به رشته‌های خدمات کبال استخراج و تالیف می‌شوند.

این مطالب قرار است معرفی دقیق‌تری از خدمت مورد نظر و نیاز شما در اختیارتان بگذارد. در واقع این محتویات بخشی از مشاوره فنی ما به مخاطبانمان است.

 

مزایای کبال

۱- چه کمک‌هایی را می‌توانم از متخصصان کبال دریافت کنم؟

ما متخصصان حرفه‌ای را در زمینه‌های مختلف دستچین کرده‌ایم و به سرعت در حال گسترش حوزه خدماتمان هستیم. خدمات کنونی وب‌سایت ما عبارتند از: نقاشی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و مصنوعات چوبی.

 

۲- چگونه مطمئن شوم کبال می‌تواند کمکم کند؟

کارنامه‌ی موفق فعالیت‌های پیشین متخصصان‌ ما دلیل  محکمی است بر اطمینان ما از انجام صحیح و قابل قبول سفارش شما. با این حال همیشه در دسترس هستیم تا مسائل احتمالی را در کوتاه‌ترین زمان حل کنیم.

 

۳- کبال چه شهرهایی را پوشش می‌دهد؟

در حال حاضر فقط در شهر تهران و حومه فعالیت می‌کنیم، اما به زودی فعالیت خود را در شهرهای دیگر گسترش خواهیم داد.

۴- چگونه می‌توانم متخصص متناسب با درخواستم را پیدا کنم؟

ابتدا خدمت مورد نظر خود را از منوهای انتخابی صفحه اول انتخاب یا در محل جستجو درخواست خود را وارد کنید. بعد از پر کردن پرسشنامه، شرح مختصری از نیاز خود را ثبت کنید. ما با جستجو در میان متخصصان کبال بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۵- آیا حتما باید از متخصصانی که کبال معرفی می‌کند، استفاده کنم؟

خیر. ما برای هر درخواست تا 4 نفر متخصص معرفی می‌کنیم، اما انتخاب نهایی برای استفاده از خدمات آن‌ها با شماست.

 

۶- چگونه می‌توانم بفهمم کبال متخصص درستی به من معرفی کرده‌است؟

اطلاعات متخصصان کبال در وب‌سایت یا اپلیکیشن کبال قابل مشاهده است و پس از ثبت سفارش می‌توانید رزومه، سوابق کاری و نظرات سایر کاربران برای متخصص را مشاهده کنید و در صورت مناسب بودن، او را برای خدمت مورد نظرتان انتخاب کنید.

 

روند ارتباط با متخصصان

 

۱-  در صورت انصراف، چگونه می‌توانم درخواست خود و ادامه‌ کار را لغو کنم؟

در صورت تصمیم به توقف پروژه، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اجرای کار و مواد استفاده شده تا آن مرحله از کار، اقدام به فسخ قرارداد فی‌مابین خود و متخصص کنید. به یاد داشته باشید در این صورت نیز می‌توانید برای ثبت نظر خود به وبسایت یا اپلیکیشن مراجعه کنید.

 

۲- در صورت شکایت مشتری از یک متخصص چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نظر شما برای بهبود کیفیت متخصصان عضو، بسیار مهم است. با اعلام هر اعتراض معتبر، قبل از تصمیم‌گیری نهایی ابتدا از هر دو طرف ارزیابی به عمل می‌آید. تجربه‌های ناخوشایند، اغلب ناشی از سوء تفاهم‌های ساده بین دو طرف است. با این حال اگر رفتار ناخوشایند و منفی از طرف متخصصان ما سر زده باشد، ما امکان حذف متخصص از شبکه همکاران را در دستور کار خود داریم.

 

 

فرایند غربالگری متخصصین

 

۱- متخصصان را از طریق چه فرآیندی به سامانه اضافه می‌کنید؟ چه شرایطی باید داشته باشند؟

متقاضیان را توسط ممتحنینی که خود از متخصصان برجسته در هریک از رشته‌های خدمت‌رسانی کبال هستند، ارزیابی می‌کنیم و پس از ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد و سفته مناسب به گروه متخصصان اضافه می‌کنیم.

 

۲- کبال چگونه هویت متخصصان را تایید می‌کند؟

متخصصان با مراجعه حضوری به دفتر کبال و ارائه‌ی اطلاعات خود، فرآیند ثبت‌نام را طی می‌کنند. با این حال ممکن است در طول زمان اطلاعات افراد تغییر کند، ما در طول زمان از مسیرهای مختلف برای به‌روز کردن اطلاعات‌مان اقدام می‌کنیم.

 

استفاده از خدمات و قیمت‌گذاری 

۱- کبال هزینه‌های خود را از چه مسیری تامین می‌کند؟ آیا این سامانه کاملا رایگان است؟

این سرویس برای دریافت‌کنندگان خدمات رایگان است؛ اما متخصصان برای معرفی و دریافت پروژه جدید هزینه‌ مختصری را پرداخت می‌کنند. البته این موضوع در روند قیمت‌گذاری روی پروژه تاثیری ندارد.

۲- چگونه مطمئن شویم بیش از حد برای پروژه هزینه پرداخت نکرده‌ایم؟

کبال تا جای ممکن قیمت‌های دقیق و قیمت‌های مناسب را معرفی خواهد کرد. در پروژه‌های پیچیده، شما می‌توانید با قیمت‌های اعلامی متخصصین و مذاکره با آنها از مناسب بودن قیمت مطمئن شوید.

۳- آیا برای ثبت سفارش باید در سایت عضو شوم؟

بله، عضویت در سایت، از شروط ثبت سفارش است. امکان ثبت‌نام در هنگام ورود به وب‌سایت، تکمیل پرسشنامه و ثبت درخواست در نظر گرفته شده است.

با ثبت‌نام در سایت علاوه بر ثبت سفارش، می‌توانید:

نظرات خود را درباره متخصص بیان کنید.

به متخصص امتیاز بدهید.

به پروژه‌های قبلی خود دسترسی داشته باشد.

در جریان اخبار و تخفیف‌های ما قرار بگیرید.

 

۴- من آدرس ایمیل ندارم، آیا می‌توانم در کبال عضو شوم؟

بله. وارد کردن آدرس ایمیل هنگام ثبت‌نام اختیاری است و تنها مورد ضروری، وارد کردن شماره تلفن همراه‌تان است.

 

۵- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید و منتظر تماس ما باشید. معرفی متخصصین در اولین زمان کاری بعد از ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

 

۶- آیا می‌توانم برای شخص دیگری ثبت سفارش کنم؟

بله، با ثبت صحیح اطلاعات پروژه، آدرس و شماره تلفن محل پروژه می‌توانید برای محل دیگری درخواست متخصص دهید.

 

۷- چگونه می‌‏توانم از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، مطلع شوم؟

پس از انتخاب متخصص مورد نظر، اطلاعات پروژه شما به متخصص منتخب ارسال می‌گردد. در صورت تاخیر یا عدم مراجعه متخصص می‌توانید با شماره تلفن او تماس بگیرید و درخواست خود را پیگیری کنید.

 

۸- در صورت رد کردن درخواست توسط متخصص چه باید کرد؟

شما می‌توانید از بین موارد معرفی شده توسط سایت، شخص دیگری را انتخاب نمایید.

 

۹- می‌‏توانم سفارشم را لغو کنم یا تغییر بدهم؟

بله. اما در صورتی که بعد از دریافت و تایید پروژه‌ توسط یکی از متخصصان، پروژه را لغو کنید، پروژه از لیست متخصص خارج می‌شود و لازم است بار دیگر ثبت سفارش کنید.

 

۱۰- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

بله. در صورت تمایل به سفارش تلفنی می‌توانید اطلاعات پروژه خود را با تیم فروش ما در میان بگذارید. آن‌ها بقیه اقدامات لازم را برای شما انجام خواهند داد.

۱۱-  کبال تا چه حد در قرارداد فی‌مابین من و متخصص نقش و مسئولیت دارد؟

 ما در قرارداد بین مشتری و متخصص هیچ نقشی نداریم و صرفا به عنوان یک معرف، طرفین را به هم متصل می‌کنیم. توصیه می‌کنیم حتما قرارداد ببندید و در عقد آن دقت لازم را به خرج دهید.

 

۱۲- آیا هنگام ثبت سفارش می‌توانم چند متخصص را انتخاب کنم؟

خیر. هر سفارش فقط به یک متخصص ارجاع می‌شود. در صورت نیاز به نفرات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات پروژه را با ما در میان بگذارید.

 

۱۳-  چگونه بهترین متخصص را انتخاب کنم؟

 

مطالعه پروفایل متخصصان بهترین روش برای مقایسه و انتخاب است. بررسی رزومه و ویدئوی متخصص معرفی‌شده هم کمک زیادی به شناخت متخصص می‌کند. از آنجا که نظرات کاربران قبلی و امتیازهای آن‌ها در پروفایل متخصصین موجود است، پیشنهاد می‌کنیم به این موارد نیز توجه کنید.

 

۱۴-  چه گونه کبال را به دوستانم پیشنهاد دهم؟

برای معرفی ما می‌توانید لینک وب‌سایت، آدرس صفحه اینستاگرام و تلگرام‌مان را برای دوستانتان بفرستید.

 

۱۵- چگونه می‌توانم ویدیو بارگذاری کنم؟

پس از فعال‌سازی حساب کاربری می‌توانید عکس تا 1 مگابایت و فیلم تا 15 مگابایت بارگذاری کنید.

 

۱۶-  آیا امکان ویرایش حساب کاربری وجود دارد؟

بله. شما در هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید اطلاعات پروفایل خود وایرایش کنید. کافیست به بخش ویرایش اطلاعات حساب خود مراجعه کنید و مراحل مربوطه را انجام دهید.

 

۱۷-  چگونه می‌توانم به عنوان متخصص ویدیو بارگزاری کنم؟

پس از فعال‌سازی حساب کاربری می‌توانید در محل قرار گرفتن عکس و فیلم، محتوای مورد نظر خود را بارگزاری کنید.

۱۸- حجم ویدئو و عکس برای بارگزاری چقدر است؟

حداکثر حجم ویدئوی نمونه کار ۱۵ مگابایت و حداکثر حجم تصاویر ۱ مگابایت است.

 

ثبت نظرات

 

۱- منظور از ثبت رای و نظرات چیست؟

رای و نظرات شما یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهبود ارائه خدمات به کاربران است. نظرات شما به ما کمک می‌کند از کیفیت کار متخصصان‌مان مطلع شویم و در صورت نیاز برای بهبود خدمات، به آنان کمک کنیم. به طور خلاصه، افزایش کیفیت کار متخصصان و کمک به سایر کاربران در انتخاب متخصص، از دلایل وجود بخش رای و نظرات است.

 

۲- چه موقع نظرات خود را  ارسال کنم؟

شما از زمان معرفی متخصص تا هر زمانی که بخواهید، می‌توانید نظر خود را درباره متخصص و مجری کار ثبت نمایید.

 

از جمله مواردی که می‌توانید درباره متخصص بررسی و ثبت کنید:

 * نظم و اخلاق از هنگام ورود تا اتمام کار

* رعایت ایمنی و سلامت اجرای کار

* کیفیت کار انجام شده

* قیمت تمام شده و تخفیف

*خدمات ویژه در صورت ارائه از طرف متخصص، مثل خلاقیت در طراحی و غیره
آدرس: سعادت آباد، تقاطع خوردین و بلوار دریا، ساختمان رویال سعادت آباد، طبقه سوم اداری واحد ۳۰۶
021-40880667-9